Το ΣτΕ «ξεκλείδωσε» τη Γραμμή 4 του Μετρό που θα περνάει στο μέλλον από την «Αγιά Σοφιά»

Το ΣτΕ «ξεκλείδωσε» τη Γραμμή 4 του Μετρό που θα περνάει στο μέλλον από την «Αγιά Σοφιά»

Στοιχηματική εμπειρία… όπως θα ήθελες να είναι! Παίξε Νόμιμα - 21+ | ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ: ΕΕΕΠ | ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΕΘΙΣΜΟΥ & ΑΠΩΛΕΙΑΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ | ΓΡΑΜΜΗ ΒΟΗΘΕΙΑΣ ΚΕΘΕΑ: 2109237777 | ΠΑΙΞΕ ΥΠΕΥΘΥΝΑ

Μια απόφαση-σταθμό, που ουσιαστικά επαναφέρει στις ράγες το διαγωνισμό για τη Γραμμή 4 του Μετρό έλαβε το Συμβούλιο της Επικρατείας, εκδικάζοντας τα ασφαλιστικά μέτρα που είχαν καταθέσει οι δύο συμμετέχουσες κοινοπραξίες (Άκτωρ-Ansaldo-Hitachi-Rail Italy και J&P Άβαξ-Ghella-Alstom). Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του insider.gr, η απόφαση του ΣτΕ ξεκαθαρίζει ότι δεν τίθεται κανένα απολύτως θέμα ακύρωσης του διαγωνισμού, δεχόμενη ταυτόχρονα να μην προχωρήσει το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών.

Κάτι που είναι κομβικό, καθώς σε άλλη περίπτωση θα τιναζόταν στον αέρα ένα από τα μεγαλύτερα κατασκευαστικά έργα στη χώρα, προκαλώντας απώλειες εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ σε κοινοτικούς πόρους για τη συγχρηματοδότηση του έργου αλλά και χιλιάδες χαμένες θέσεις εργασίας.

Παράλληλα, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η απόφαση του ΣτΕ δίνει ξεκάθαρο οδικό χάρτη στην επιτροπή του διαγωνισμού για το τι πρέπει να κάνει ώστε να ξεμπλοκάρει η διαδικασία και να μην υπάρξει νέα πολύμηνη καθυστέρηση. Και αυτό γιατί, με βάση το σκεπτικό της απόφασης, η διοίκηση της Αττικό Μετρό μπορεί να επιλέξει να προχωρήσει το διαγωνισμό χωρίς κανένα πρόβλημα είτε να περιμένει μέχρι την οριστική εκδίκαση των προσφυγών. Το δεύτερο σενάριο όμως μεταφράζεται σε καθυστερήσεις μηνών ή και ετών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται πάλι για την χρηματοδότηση του έργου από κοινοτικούς πόρους αλλά και τις θέσεις εργασίας που αυτό θα φέρει.

Με απλά λόγια, όπως αναφέρουν πηγές της αγοράς στο insider.gr, από εδώ και πέρα για ό,τι συμβεί η ευθύνη βαραίνει τη διοίκηση της Αττικό Μετρό, η οποία αφενός επικυρώνει το πρακτικό της επιτροπής της διενέργειας του διαγωνισμού και αφετέρου μπορεί να αλλάξει την επιτροπή, εφόσον αυτό κριθεί αναγκαίο προκειμένου να προχωρήσει ο διαγωνισμός.

Σημειώνεται ότι οι προσφυγές των δύο κοινοπραξιών αφορούσαν στις βαθμολογίες και την τεχνική αξιολόγηση της επιτροπής της Αττικό Μετρό που διενεργεί το διαγωνισμό, ζητώντας να μην προχωρήσει στο τελικό στάδιο, δηλαδή στις οικονομικές προσφορές, πριν ξεκαθαρίσει το τοπίο. Με δεδομένο ότι οι εν λόγω προσφυγές αφορούσαν σε ασφαλιστικά μέτρα, αυτές εκδικάστηκαν κανονικά – αν και τηρώντας αυστηρότατους κανόνες ασφαλείας – με το ΣτΕ να δέχεται τις προσφυγές των κοινοπραξιών, δίνοντας όμως παράλληλα διέξοδο και στη διοίκηση της Αττικό Μετρό για τη συνέχιση της διαδικασίας.

«Στον αέρα» ένας από τους δύο διαγωνιζόμενους

Την ίδια στιγμή πάντως, σύμφωνα με τις πληροφορίες του insider.gr, το σκεπτικό της απόφασης του ΣτΕ «φωτογραφίζει» τη μία από της δύο κοινοπραξίες, θεωρώντας ότι υπάρχουν ελλείψεις και παρατυπίες στην προσφορά της, οι οποίες επισείουν την ποινή της αποβολής. Εφόσον αυτό επιβεβαιωθεί – κάτι που θα γίνει μόλις δημοσιευθεί επίσημα η απόφαση – τότε το τοπίο θα είναι εντελώς διαφορετικό και – αν η Αττικό Μετρό τρέξει τη διαδικασία – το μεγαλύτερο κατασκευαστικό έργο των τελευταίων ετών θα μπει ταχύτατα στις ράγες.

πηγή insider

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΜΑΣ
ΟΛΑ ΤΑ BLOGS
X