Τα «θέλω» της ΑΕΚ του Καρντόσο

Η ΑΕΚ στα μέχρι τώρα φιλικά μπορεί να μην εντυπωσίασε, αλλά έδειξε ότι θέλει να αλλάξει. Ο Μιγκέλ Καρντόσο δουλεύει αρκετά -σύμφωνα με τις μαρτυρίες από το Κίελτσε και τις προπονήσεις στην Αθήνα – και αυτό που επιδιώκει είναι να παρουσιάσει κάτι διαφορετικό. Το σίγουρο είναι ότι θα απαιτηθεί χρόνος και υπομονή. Διότι κάθε αρχή και αλλαγή είναι δύσκολη και χρειάζεται στήριξη στις αποτυχίες που είναι πιθανόν να έρθουν. Συμπεράσματα όπως είπαμε και χθες είναι πολύ δύσκολο να βγάλουμε τόσο νωρίς. Ωστόσο οι πρώτες ενδείξεις για τη νέα ΑΕΚ είναι ξεκάθαρες.

To «Enwsi.gr» αναλύει…

Στιλ παιχνιδιού

Η νέα ΑΕΚ θέλει να έχει την πρωτοβουλία των κινήσεων και τη μπάλα στην κατοχή της. Το passing game θα είναι σήμα κατατεθέν και οι βαθιές μπαλιές διαγράφονται από το ρεπερτόριο. Στο προχθεσινό φιλικό παρότι είχε να αντιμετωπίσει μία πιο έτοιμη ομάδα, κατάφερε να έχει την κατοχή σε ποσοστό 60%. Βεβαίως αυτό δε σημαίνει κάτι, αλλά έχει ουσία ότι επιδίωξε σε μεγάλο βαθμό να κυκλοφορήσει τη μπάλα και στο τελευταίο τρίτο. Άλλες φορές με επιτυχία και άλλες χωρίς. Απαιτείται ωστόσο βελτίωση στο συγκεκριμένο κομμάτι. Κάτι που ενδέχεται να έρθει με τις προσθήκες του εξτρέμ και του σέντερ φορ, συν ότι δούμε από τους νυν όταν λυθούν τα πόδια τους.

Κίνηση και πίεση παντού

Ο Καρντόσο ζητούσε συνεχώς κίνηση από τους παίκτες του, προκειμένου να δίνει ο ένας στον άλλο επιλογές. Όσο δε μένει ο επιτιθέμενος παίκτης στάσιμος να περιμένει τη μπάλα, προκαλεί ντόμινο στον αμυνόμενο που τον παρασέρνει σε άλλη θέση.

Παράλληλα με πίεση σε όλο το μήκος και το πλάτος του γηπέδου (κάτι που ήθελε και ο Χιμένεθ), αναγκάζει τον αντίπαλο να απομακρύνει τη μπάλα μακριά και έτσι η ΑΕΚ έχει την ευκαιρία αν κερδίσει την κατοχή, να ξεκινήσει νέα επίθεση. Αν δεν καταφέρει το τρίτο του αντιπάλου να κλέψει τη μπάλα, δημιουργεί τις προϋποθέσεις να απειλήσει ξανά.

Κάτω η μπάλα

Η ΑΕΚ επί ημερών Μαρίνου Ουζουνίδη είχε επιδιώξει να παίξει ποδόσφαιρο πρωτοβουλίας χωρίς να σηκώνει τη μπάλα. Αυτό μετά την επιστροφή του Χιμένεθ άλλαξε. Έτσι βλέπαμε πολλές μπαλιές από τα μετόπισθεν προς τον Πόνσε ή τον Λιβάια, ακυρώνοντας με αυτόν τον τρόπο τα χαφ.

Στην ΑΕΚ του Καρντόσο τα χαφ έχουν κυρίαρχο ρόλο στο παιχνίδι και στην ανάπτυξη. Ο ένας εκ των δύο μετατρέπεται σε λίμπερο ανάμεσα στα στόπερ για να «χτίσει» το παιχνίδι. Η μπάλα ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ να σηκωθεί από το έδαφος και αυτό συμβαίνει μόνο όταν πρέπει να γίνει αλλαγή παιχνιδιού στην αδύναμη πλευρά του αντιπάλου.

Διάταξη που… ελίσσεται

To στήσιμο της ΑΕΚ στον αγωνιστικό χώρο είναι με διάταξη 4-2-3-1. Ωστόσο αυτή ελίσσεται όταν η ΑΕΚ αναπτύσσεται και μεταμορφώνεται σε 3-6-1 ή σε 3-5-2 ανάλογα με το ποιοι παίκτες βρίσκονται μπροστά. Αυτή η μετατροπή γίνεται με την παρουσία του ενός αμυντικού μέσου ανάμεσα στα στόπερ και του παράλληλου ανεβάσματος των δύο μπακ σε ρόλο χαφ εξτρέμ. Για αυτό άλλωστε δεν ήθελε και δεν θέλει εξτρέμ που να παίζουν στη γραμμή. Προτιμά παίκτες ακραίους που συγκλίνουν και μπακ που γίνονται εξτρέμ και δίνουν πλάτος στο γήπεδο.

Αυτό βέβαια που έχει σημασία σε αυτή την περίπτωση είναι το αμυντικό transition. Διότι αν ανέβει ο «λίμπερο» και χαθεί η μπάλα, θα πρέπει ο έτερος κόφτης να είναι σε θέση να γυρίσει άμεσα και οι ακραίοι μπακ να έχουν γρήγορες επιστροφές. Το θετικό είναι ότι όλα τα μπακ της ΑΕΚ είναι ταχύτατα και έχουν γρήγορες επιστροφές.

Οι γκολκίπερ και οι low risk πάσες

Στην ανάπτυξη του παιχνιδιού συμμετέχουν και οι τερματοφύλακες. Με μεταβιβάσεις στα στόπερ, στα μπακ και στους αμυντικούς μέσους. Δε θα ήταν υπερβολή αν λέγαμε ότι δεν είδαμε κανένα βολέ από τους γκολκίπερ της ΑΕΚ σε όλο το 90λεπτο. Βεβαίως σε αυτές τις περιπτώσεις απαιτείται απόλυτη συγκέντρωση και δουλειά.

Παράλληλα ο Καρντόσο ζητά από τους παίκτες του να μην κάνουν μεταβιβάσεις με ρίσκο. Όσο πιο σίγουρες είναι οι πάσες τόσο πιο πολλές είναι οι πιθανότητες να διατηρήσει η ομάδα του την κατοχή και να τρέχουν οι αντίπαλοι να καλύψουν χώρους, οπότε και να κουραστούν ευκολότερα…

Δείτε επίσης

Ευρώπη Κοσμίδη: «Η στιγμή που περίμενε η ΑΕΚ έφτασε!»

Η εντεταλμένη σύμβουλος τεχνικών έργων της Περιφέρειας Αττικής για την υπογειοποίηση